مصاحبه با آنجلا بارسون سرپرست جلوه های بصری بلوبولت – فیلم کلاود اطلس

  • مصاحبه با آنجلا بارسون سرپرست جلوه های بصری استودیو بلوبولت - فیلم کلاود اطلس
[fancy_heading h1=”0″ style=”line”][/fancy_heading]

چگونه استودیو بلوبولت (BlueBolt) درگیر این فیلم شد؟

بعد از این که دَن گلَس (Dan Glass) فیلم بانوی آهنین (THE IRON LADY) را تماشا کرد، می خواست بداند که چه کسی جلوه های بصری قسمتهای بدن مصنوعی را انجام داده، و استفان سرِتی (Stephane Ceretti) که سالها یکدیگر را می شناختیم، ما را به وی معرفی کرد.

همکاری با واچووسکی ها (The Wachowskis) و تام تایکوِر (Tom Tykwer) چگونه بود؟

ما با استفان سِرِتی کار می کردیم، و ارتباط مستقیمی با هیچکدام از کارگردان ها نداشتیم.

چه کاری را در این فیلم انجام دادید؟

ما روی اصلاح مشکل قسمت های مصنوعی بدن بعضی از شخصیت ها کار کردیم، همچنین برخی از ویژگی های ظاهری شخصیت ها را نیز مانند چشمان و ابرو ها تغییر دادیم.

چگونه کار خود را در این فیلم پیش بردید؟

قبل از این که پلان های اصلی گرفته شوند، ظاهر شخصیت را طراحی و توسعه می دادیم و برای به عنوان ظاهر نهایی  تایید می شد.

می توانید درباره جزئیات بهبود گریم بازیگران بگویید؟

هر شخصیت بسته به وسعت و دامنه کار نیاز به نوع خاص گریم داشت. پیچیده ترین شخصیتی که کار کردیم مدیر هتل بود، که نقش آ ن را تام هنکس (Tom Hanks) بازی می کرد. گریم او نیاز به کار گسترده ای داشت تا وی به طور طبیعی شبیه یک فرد میان سال به نظر بیاید. فایل های اصلی که به دست ما می رسید شخصیتی با کلاه گیس بی مو و چسب گریم که گاهی در اطراف شقیقه، بینی، دهان و گردن دیده می شد، بود. چالش ما حذف این مشکلات همراه با اضافه کردن لکه های خورشیدی یا کک و مک برای بافت پوست بود.

با توجه به ماهیت حرکتی سر بازیگر نیاز بود که سر او بصورت سه بعدی روتو انیمیت (roto animated) شود. با این مدل انیمیت شده ما قادر بودیم که بافت آماده شده را روی آن قرار داده و پوست جدید بسازیم. سپس این بافت با فایل اصلی به دقت ترکیب و کامل می شد.

از چه نرم افزاری برای اصلاح گریم استفاده کردید؟

کار عمدتا با استفاده از نرم افزار نیوک (Nuke) انجام شد.

چشمگیرترین اصلاحاتی که انجام دادید چه بود؟

شخصیت مسئول بایگانی با بازی جیمز دی آرسی (James D’Arcy)، نیاز به کار زیادی روی پیشانی که بیرون زده بود و چشمان عمیق، به همراه تغییر چشمانش و تغییر شکل ابروهایش برای اینکه بیشتر شبیه آسیایی ها شود، داشت. لازم بود که چشمانش را برای بیرون آوردن از سایه ای که پیشانی اش ایجاد می کرد، دوباره بسازیم. چندین پلان در این سکانس بود که نیاز به حفظ تداوم داشت و این یکی از بزرگترین چالش های ما بود.

بزرگترین چالشی که در این فیلم داشتید چه بود، و چگونه آن را انجام دادید؟

در این نوع کارها، همیشه نکته ی مهم توجه به جزئیات است. شما روی نقاطی مثل چشم ها یا دهان کار می کنید که مورد تمرکز دوربین است، پس کار نهایی باید کامل و بدون نقص باشد. توجه زیادی به پیچیدگی های تن رنگی و بافت پوست می شود. و ما مجبور بودیم که به طور مداوم پلانهای یک سکانس را بررسی کنیم تا مطمئن شویم که تداوم کارمان از بین نرود.

پلان یا سکانسی در این فیلم بود که باعث بی خوابی شما شود؟

خیر.

چه مدت زمانی روی این فیلم کار کردید؟

ما روی فیلم کلاود اطلس حدود سه ماه کار کردیم

چند پلان در این پروژه انجام دادید؟

حدود هفتاد پلان را در این فیلم با کار بر روی هفت شخصیت (The Archivist, Mephi, Ankor Apise, Seer Rhee, Rufus Sixsmith, the Concierge and the Hotel Manager) کامل کردیم.

تیم شما متشکل از چند نفر بود؟

ما شش هنرمند جلوه های بصری بودیم که روی پلان ها کار کردیم.

پروژه ی بعدی شما چیست؟

در حال حاضر روی (Long Walk to Freedom) فیلم زندگینامه نلسون ماندلا (Nelson Mandela) به کارگردانی جاستین چادویک (Justin Chadwick) و تهیه کنندگی دیوید تامسون (David Thompson) و آنانت سینگ (Anant Singh) کار می کنیم.

همچنین روی فیلم (Belle) به کارگردانی اما آسانته (Amma Asante) و تهیه کنندگی دامیِن جونز (Damien Jones) ، و سریال تلویزیونی شش قسمتی برای بی بی سی ۲ به نام (Peaky Blinders)، مشغول به کار هستیم.

  • درباره فیلم
نام فیلم: کلاود اطلس (Cloud Atlas)
کارگردانان:
لی لی واچووسکی (Lilly Wachowski)
لانا واچووسکی (Lana Wachowski)
تام تایکوِر (Tom Tykwer)
سال تولید: ۲۰۱۲
بودجه: ۱۲۸٫۵ میلیون دلار آمریکا

بازیگرانی چون (تام هنکس، هاله بری، جیم برادبِنت) نقش های متعددی را در حماسه ای که به وسعت پنج قرن است، ایفا می کنند. وکیلی که در سال ۱۸۴۹ یک برده را از طریق دریا در جزایر اقیانوس آرام فراری می دهد. یک آهنگساز فقیر که در دوران قبل از جنگ جهانی دوم در بریتانیا، در تلاش برای اتمام شاهکار موسیقی خود قبل از اینکه عکس العمل اعمال گذشته اش دامن او را بگیرد، است. یک کارگر مهندسی ژنتیک در سال ۲۱۴۴ ، به هیجان و احساسات ممنوع شده برای انسان در آن زمان پی می برد، و … .

با به دنیا آمدن روح ها و خلق مجدد آنها در طول زمان، آنها عهد و میثاق خود را با انتقال دادن به یکدیگر تمدید می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا