• مصاحبه با گِلِن مِلنهورس سرپرست جلوه های بصری فیلم جان ویک – فصل سوم از مِتُد استودیو

این مصاحبه توسط وینست فرِی () در شهریور ماه ۱۳۹۸ انجام و در آبان ماه ۱۳۹۸ ترجمه شده است

چگونه تو و استودیو مِتُد درگیر این فیلم شدید؟

ما یک تجربه عالی در فیلم جان ویک ۲ داشتیم و گمان میکنم چاد هم از همکاری با ما لذت برد، بنابراین ما برای فیلم بعدی نیز دعوت شدیم. همچنین، به عنوان طرفداران این فیلم، حتی درصوت دعوت نشدنمان نیز تلاشمان را برای ورود به همکاری در این فیلم می کردیم.

همکاری با کارگردان چاد استاهلسکی و ناظر جلوه های بصری رابرت ندرهورست چگونه بود؟

ما قبلا با چاد کار کرده بودیم ولی با رابرت نه. رابرت عالی است زیرا او سالها در بخش فیلمسازی کار کرده و می داند که وقتی درخواست می دهد، چقدر کار برای انجام آن لازم است. چاد و رابرت هر دو فیلمسازانی عملگرا هستند که جلوه بصری را درک می کنند و این مسئله باعث می شود زندگی ما بسیار آسان و کار بسیار سرگرم کننده شود.

می توانی درباره چگونگی ساخت سلاح در پلانهای درگیری با چاقو با جزئیات توضیح دهی؟

تعداد زیادی چاقوی سی جی و کابینت در این سکانس بود. ما هر مورد را از روی عکسهای مرجع مدلسازی کرده و تک تک چاقو ها را در طول سکانس ردیابی کردیم. ماهمچنین شیشه های شکسته را در هر پلان ردیابی و سپس محاسباتی را برای شیشه های روی زمین و تمام انعکاس های دیجیتالی بازیگران در صحنه انجام دادیم.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_01BJohnWick3_MethodStudios_ITW_01A

یکی از شخصیت های بد فیلم با کلی چاقو در بدنش می میرد. چگونه از پس چالش ردیابی و تطابق حرکت برآمدید؟

تعداد زیادی تطابق حرکت خیلی دقیق در فیلم وجود داشت، نه فقط برای ردیابی چاقو در بدن بازیگران، بلکه برای ایجاد انعکاس بازیگران دیجیتال روی شیشه های مبارزه در انبار سلاح و همچنین در سکانس آپارتمان شیشه ای. همه چیز بستگی به مطالعه دقیق صحنه و بررسی تطابق حرکت از زوایای متنوع برای مطمئن شدن از عملکرد درست آن در فضای سه بعدی دارد.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_02BJohnWick3_MethodStudios_ITW_02A

میتوانی بیشتر درباره آتش شلیک و برخورد گلوله ها به ما بگویی؟

ما یک مجموعه کامل از برخورد گلوله و آتش شلیک از فیلم جان ویک ۲ داشتیم و از آن به صورت گسترده برای این فیلم استفاده کردیم. چاد درباره نحوه دیده شدن آتش شلیک بسیار نکته بین است، هم شکل آنها و هم تعداد فریم هایی که باید دیده شوند.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_04BJohnWick3_MethodStudios_ITW_04A

چگونه برخورد های متنوع خودرو با جان ویک را ایجاد کردید؟

ما فقط یک پلان داشتیم که شخصیت منفی با یک خودروی پارک شده تصادف کرده و چپ میکند. از یک بدلکار برای آن بازیگر استفاده کردیم و کل پلان و هر دو خودرو کاملا سی جی بودند.

میتوانی بیشتر درباره جایگزینی صورت به ما بگویی؟

ما برای خیلی از پلان های مبارزه و بدلکاری از نسخه سی جی کیانو و شخصیت های منفی استفاده کردیم. هرازگاهی هم از صورت دو بعدی از نمای دیگری استفاده کردیم. استفاده از یک صورت سه بعدی به ما اجازه داد تا آن را با نورپردازی صحنه تطابق دهیم، به خصوص در پلان های موتورسواری خیلی مهم بود زیرا نورپردازی خیابان بسیارپویا بود.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_03BJohnWick3_MethodStudios_ITW_03A

در یک مبارزه عجیب و غریب، جان ویک از اسب علیه شخصیت های بد استفاده میکند. چگونه اسبهای مختلف را ایجاد کردید؟

اسب ها واقعی بودند، گرچه تمیزکاری بسیار زیادی برای آن پلانها داشتیم، زیرا کابل های ایمنی زیادی نیاز بود تا مطمئن شویم که بازیگران در هیچگونه خطری قرار ندارند.

چگونه سکانس تعقیب و گریز دیوانه وار بین اسب و موتورسیکلت را پیش بردید؟

تعدادی از خودرو های پارک شده در آن سکانس کاملا سی جی بودند و کل مسیر نیز با خیابان سی جی جایگزین شد. همانطور که قبلا اشاره کردم، ما مقدار بسیار زیادی تمیزکاری بخاطر وجود کابل های ایمنی زیاد و موانع در بین خودرو ها برای نگاه داشتن اسب در مسیر مستقیم و عدم انحراف، انجام دادیم. بخش اعظم کار بازسازی صحنه در سه بعدی برای انعکاس آن در خیسی جاده سی جی بود.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_11BJohnWick3_MethodStudios_ITW_11A

مبارزه نهایی در محیطی تمام شیشه ای رخ می دهد. چالش های اصلی با این نوع محیط چیست؟

ما بیشتر خرد شدن شیشه ها در این سکانس را ساختیم، به اضافه بخش های جایگزین شده تصویر دوردست نیویورک.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_07BJohnWick3_MethodStudios_ITW_07A
JohnWick3_MethodStudios_ITW_07CJohnWick3_MethodStudios_ITW_07A

چگونه پس زمینه و گسترش صحنه را برای این سکانس ساختید؟

بیشتر پس زمینه خط آسمان واقعی است، در صحنه فیلمبرداری شد. ما چندین بخش را در پسا تولید جایگزین کردیم و نور های که خاموش و روشن می شدند را اضافه کردیم همینطور سایه مردمی که درحرکت بودند. فیلمبرداری در صحنه به این معنی بود که ما مجبور به بازسازی بسیاری از انعکاسهای شیشه ای روی همدیگر نبودیم. با این حال، ما مجبور به جایگزین کردن تصویر شهر بودیم، ما باید شیشه و انعکاس ها را روی آن رندر میکردیم که کار بسیاری داشت. علاوه بر این، سقف نیز در این سکانس سی جی بود، و باید شهر و نور داخلی آپارتمان در آن منعکس می شد. خوشبختانه تمام کاری که کردیم در چشم نیست و خوب از آب درآمده.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_06CJohnWick3_MethodStudios_ITW_06A

چگونه این مبارزه نفس گیر نهایی را تقویت کردید؟

ما تعداد زیادی گسترش سلاح (اضافه کردن بخش خطرناک سلاح در پسا تولید به بخشی که بازیگر در صحنه در دست داشته است) و خراش های دیجیتالی روی شیشه و شکستن ها را اضافه کردیم. ما همچنین شیشه های شکسته و خرابی ها را در طول این سکانس ردیابی کردیم، اغلب تعدادی از خرابی های شیشه را در پس زمینه رندر می کردیم. پلانهای بسیار زیادی وجود داشت که نیاز به این کار برای حفظ تداوم داشت.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_05BJohnWick3_MethodStudios_ITW_05A

کدام سکانس یا پلان پیچیده ترین برای ساخت بود و چرا؟

کوچه ای که جان ویک در انتهای فیلم در آن سقوط میکند تماما سی جی بود. آن کوچه و تمام چیزهای در آن که از صفر ساخته شده بود، یک چالش بزرگ بود. فقط بدلکار واقعی بود، و حتی بعدا ما او را با یک بدل دیجیتالی برای بخشهایی از پلان تعویض کردیم.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_13CJohnWick3_MethodStudios_ITW_13A

پلان یا سکانس مورد علاقه تو کدام است؟

پلانهای کوچه مورد علاقه من هستند زیرا به انجام رساندن آنها بسیار سخت بود.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_14BJohnWick3_MethodStudios_ITW_14A

بهترین خاطره تو از این فیلم چیست؟

صادقانه؟ همکاری با راب و کِری. آنها انسانهای فوق العاده هستند و حس شوخ طبعی خوبی دارند، که به ما در انجام کار کمک می کرد.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_08CJohnWick3_MethodStudios_ITW_08A

چه مدت روی این فیلم کار کردید؟

زمان کار روی این پروژه حدود شش ماه بود.

چه تعداد پلان انجام دادید؟

حدود ۴۰۰ پلان.

JohnWick3_MethodStudios_ITW_12BJohnWick3_MethodStudios_ITW_12A

تیم شما متشکل از چند نفر بود؟

هفتاد هنرمند.

پروژه بعدی شما چیست؟

در حال حاضر روی ادامه فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید و ترمیناتور: تقدیر سیاه کار میکنم.

  • درباره فیلم
نام فیلم: جان ویک، فصل سوم: پارابِلوم (John Wick: Chapter 3 – Parabellum)
کارگردان: چاد استاهلسکی (Chad Stahelski)
سال تولید: ۲۰۱۹
بودجه: ۷۵ میلیون دلار آمریکا

پس از کشتن یکی از اعضای رده بالا “انجمن مخفی قاتلان بین المللی” جان ویک قاتل افسانه ای، خود را محروم از خدمات حمایتی این سازمان میابد. حال او خود را درگیر ۱۴ میلیون دلار جایزه روی سرش می بیند، ویک باید راه نجات خود در خیابانهای نیویورک را پیدا کند در حالی که او هدف بی رحم ترین قاتلان دنیا شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *